Tiedote: HUB logistics Finland Oy ja Pakettipiste yhteistyöhön

HUB logistics ja Pakettipiste yhteistyöhön

Verkkokaupan kasvun myötä tarve nopeammille toimituksille lisääntyy. HUB logistics Finland Oy:n ja Pakettipisteen yhteistyö vastaa tähän tarpeeseen, sillä he tarjoavat jatkossa Suomen nopeimman kokonaispalveluketjun verkkokauppayrityksille ja tukkukaupoille.

HUBin ja Lehtipisteen Yön yli -toimituskonseptin nopeus on aivan omaa luokkaansa koko Suomessa. Se tarkoittaa verkkokaupasta ostaville entistä sujuvampia toimituksia.

– Käytännössä tänään tilattu tuote on huomenna aamulla noudettavissa pakettiautomaatista. Tämän mahdollistaa verkkokauppiaille varastopalveluja tuottavan HUB logisticsin nopea toimitusten läpimenoaika sekä Pakettipisteen aikaiset jakelut, jotka tehdään kaikkialle Suomeen kello 04-09 välillä arkipäivisin ja lauantaisin, kertoo Lehtipisteen myyntijohtaja Juha Teinilä.

Vantaan Hakkilassa sijaitsevan HUBin logistiikkakeskuksen erikoisuutena on 400 000 paikkainen automaattivarasto, jossa normaalilla palvelutasolla verkkokauppatilaukset kerätään ja pakataan alle kolmessa tunnissa.

– Tämän mahdollistaa keräilynopeus, joka yltää jopa 500 riviin tunnissa. Automaatin keräilytarkkuudessa päästään 99,98 prosenttiin varastonohjausjärjestelmän sisältämien tarkastuspisteiden ansiosta. Lisäksi verkkokaupan ja HUB logisticsin järjestelmät integroidaan toisiinsa, jolloin tilaukset eivät vaadi erillistä manuaalista käsittelyä, kommentoi HUB logisticsin myyntipäällikkö Teemu Hämäläinen.

Pakettipiste puolestaan jakaa HUBilta tulleet lähetykset sen 250 pakettiautomaattiin eri puolille Suomea aamuyön tunteina, 6 päivänä viikossa.

– Pakettipiste Express -jakelu tehdään Lehtipisteen jakelujärjestelmällä, jolla jaetaan samanaikaisesti aikakaus- ja iltapäivälehdet sekä muut lukutuotteet yli 5500 myyntipisteeseen, Lehtipisteen Juha Teinilä toteaa.

– Tarjoamme kaikkia logistiikan palveluita, joilla mahdollistetaan loppuasiakkaiden tyytyväisyys. Logistiikkakeskuksemme palvelunopeus ja -laatu yhdistettynä Pakettipiste Express kuljetusketjun toimivuuden, tehokkuuden ja tarkkuuden kanssa ovat toisiaan tukevia ja toimitusketjua täydentäviä osa-alueita, toteaa HUB logisticsin myyntipäällikkö Teemu Hämäläinen.

Kotimainen ketju, sitoutuneet yhteistyökumppanit

Verkkokauppa-asiakkaiden nopeiden toimitusten takana on täysin kotimainen toimitusketju.

‒ Meillä on kuljetusyrityksiä, jotka ovat jakaneet jo jopa useammassa polvessa lukutuotteita kauppoihin. Vahvuutemme jakelijana perustuukin sitoutuneisiin kuljetusliikkeisiin ja moderniin seurantajärjestelmään. Kuljetusliikkeet ovat innokkaasti ottaneet vastaan pakettijakelun uuden kehitysvaiheen. Pakettipiste Express on jakanut lukutuotteiden lisäksi autojen ja muita varaosia jo vuosien ajan varaosakaupoille ja huoltoliikkeille, ja näin ollen olemme laajentaneet vähitellen jakelua painotuotteiden lisäksi laajemmalle, kertoo Lehtipisteen myyntijohtaja Juha Teinilä.

Pakettipisteen automaattien määrää kasvatetaan kesän aikana 300 automaattiin. Kuluttajat ovat ottaneet automaatit alusta alkaen aktiivisesti käyttöön.

– Automaattien käyttö sopii luontevasti suomalaiseen arkeen, ja siksi tavoitteemme onkin kasvattaa automaattien määrää merkittävästi myös ensi vuonna, jatkaa Juha Teinilä.

HUB logistics Finland Oy
liiketoimintajohtaja Jarkko Rantanen
jarkko.rantanen@hub.fi

HUB logistics Finland Oy